THRESH
Zalety:
– unikalna mechanika pozwalająca na zbieranie dusz zabitych wrogów dająca stały bonus do pancerza oraz mocy umiejętności
– niesamowity potencjał umiejętności W – teleportacja sojusznika do Thresha w połączniu z założeniem tarczy absorbującej obrażenia (dzięki tej umiejętności drastycznie zwiększają się możliwości drużyny, w której jest Thresh)
– posiada dużo umiejętności typu CC (podwójne przyciąnięcie, odepchnięcie, spowolnienie ruchu o 99%!)
Wady:
– wymaga znacznego opanowania gry tą postacią, aby w pełni wykorzystać jej potencjał
– ultimate jest łatwy do uniknięcia (np poprzez użycie flasha lub jakiejś innej zdolności pozwalającej zniwelować ściane
– dosyć długie czasy ładowania umiejętności
– Thresh będzie bardzo słaby w dalszej części rozgrywki jeżeli przeciwnik uniemożliwi lub w znacznej mierze utrudni zebranie dusz Threshowi w początkowej fazie gry
BLITZCRANK
Zalety:
– postać posiadająca jednen z największych tzw. „lane control”
– znakomite możliwości wyciągania przeciwników z pod ich wieży (w celu ich zabicia), wciągania przeciwników w zasadzki oraz oddzielania potencjalnie niebezpiecznych celów od pozostałych członków drużyny
– W skill zapewnia znaczne przyspieszenie co nadaje się do gonienia jak również uciekania przed przeciwnikiem
– znakomite CC (pull, knockup, silence)
– bardzo dobry passive (tarcza, która w wielu przypadkach ratuje z opresji)
Wady:
– wymaga ZNACZNEGO treningu, aby w pełni wykorzystać wszystkie możliwości
– ciężka postać do gry, ale bardzo satysfakcjonująca (różnica pomiędzy słabym a dobrym Blitzcrankiem jest diametrlana)
SORAKA
Zalety:
– bohater posiadający jeden z najmocniejszych czarów leczących w grze, który dodatkowo zapewnia bonus do pancerza na krótki czas
– ultimate leczy wszystkich sprzymierzeńców na całej mapie
– potrafi uzupełniać manę sojusznikom (lub uciszać wrogów)
– Q skill zmniejsza odporność na magię wrogich bohaterów oraz nadaje się dobrze do szybkiej likwidacji minionów
Wady:
– brak umiejętności ułatwiających szybką ucieczkę z trudnej sytuacji
– zadaje dość niewielkie obrażenia
– do efektywnego wykorzystania ultimate’a wymagana jest głosowa komunikacja z członkami drużyny lub doskonałe umiejętności obserwacji
– bardzo długi cooldown na umiejętności leczącej